فکر کن یه نیزه زیر سرته

 


این توصیه رو بارها از کسانی که واقعا دوستم بودن شنیدم، زیاد هم شنیدم.

شاید اونها هم به هیچکس اینقدر این حرف رو نزده باشن که به من!

چرا؟ چون من بیشتر از هرکسی به این حرف نیاز دارم...

چون من راحت "بله" میگم

[اگر بخوایم بهش قشنگ نگاه کنیم] چون آغوشم همیشه رو به پیشنهادات جدید باز هست.


[اگر بخوایم واقعی به قضیه نگاه کنیم] چون نگاه واقعی به زمانم و تواناییم ندارم

البته بهتر هست بگیم نداشتم

چون به مرور همیشه این نقص رو بهبود دادم

به هر حال

در این مطلب میخوام در مورد "نه" گفتن به جا و درست صحبت کنم و تجربیات شخصی خودم (امین هاشمی) رو با شما به اشتراک بذارم

بریم شروع کنیم:

با خودم میگم "گاهی اوقات برند ها حق داشتن"

احتمالا شما هم داستان هایی مثل داستان سامسونگ و اندروید رو زیاد خوندید

که طرف رفته شرکت سامسونگ و گفته من فلان سیستم عامل رو دارم و اون ها ردش کردن!

ادم در نگاه اول میگه: چه حماقتی، چه فرصت فوق العاده یا رو مفت مفت از دست دادن...

اما واقعا مفت مفت بود؟ یا اینقدر پیشنهادهای الکی و تخیلی و بی پایه و اساس داشتن که چشمشون ترسیده بوده؟

من اوایل به این بخش دوم فکر نمی کردم

حالا باید جزئیات این قضیه رو بدونیم تا بتونیم نظر دقیقتر بدیم

ولی حرف من اینجا فقط این هست که اینقدر پیشنهاد های به ظاهر جذاب و قشنگ اومده سمتم

اینقدر کسانی اومدن گفتن میخوایم فلان کار و بکنیم و کلی برگه و طرح و فکر و ایده اوردن

بعد پا توی راه که گذاشتیم، بازیشون گرفته

کار روی برگه و توی ذهنشون قشنگ بود

توی عمل، فکر ریز جزئیات کار رو نکرده بودن

بعد از همه این بحث باید چیکار کرد؟ به هیچکس اعتماد نکنیم؟

نه اصلا بحث این نیست.‼

ولی من وقتی میخوام اعتماد کنم حتما توجه میکنم طرف تا اینجا کار چی کار کرده؟

این ایده ای که میگی یه پروتوتایپ ازش داری؟

قبلا چه کارهایی کردی اصلا؟

یعنی کسی که اول کاره هیچ دیگه؟

کلا توی این سری نوشته ها من تجربیات شخصی خودم رو میگم و شاید اشتباهم داخلش باشه (احتمالش زیاد هم هست)

اما بله

من تصمیم گرفتم کسی که اول کارش هست رو اول تست کنم

یه کار کوچیک

یه نمونه اولیه

یک چیزی ازش بخوام که قبلا انجام داده باشه

چون اگر بخوام که در اینده انجام بده که قطعا میگه باشه و اخرش...

یا ازش یک کار کوچیک بخوام که انجام بده که خودم رو درگیر نکنه

تا ببینم چه نتیجه ای میده

تجربه شما چیه؟
از حرفای قشنگی که اعتماد کردید و وسط راه فهمیدید که سرکار رفتید؟! یا برعکسش.