آشنایی با دانشگاه آزاد واحد تهران شمال

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در تاریخ ده آبان ماه ۱۳۶۵ تأسیس شد و با سی نفر دانشجو شروع به کار کرده که به اختصار یکی از واحدهای برتر دانشگاه آزاد اسلامی است.

تمامی دانشجویان این واحد دانشگاهی تا پایان سال تحصیلی ۱۳۹۴- ۱۳۹۵، ۳۴۸۶۴ نفر است که شامل ۲۱۹۴۵ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۱۱۳۵۴ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵۶۵ نفر در مقطع دکتری می باشد. همچنین بالغ بر ۹۱۰۰۰ دانشجو نیز از این دانشگاه فارغ‌ التحصیل شده‌ اند. امروزه ۵۵۵ نفر عضو هیئت علمی تمام ‌وقت و نیمه ‌وقت در این دانشگاه شاغل هستند.

 

بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران شمال

همچنین ۶۴۴ نفر در پرسنل اداری در این دانشگاه شاغل هستند. این دانشگاه در هر سال تحصیلی حدود ۱۶۰۰ نفر دانشجوی مهمان را می پذیرد. این دانشگاه شمال دارای ۹ دانشکده فنی و مهندسی، برق و کامپیوتر، زبان‌ های خارجی، الهیات و معارف اسلامی، شیمی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم زیستی، علوم و فنون دریایی، مدیریت و علوم اجتماعی می‌ باشد.

در ادامه این مقاله به ثبت نام دانشگاه آزاد واحد تهران شمال ۱۴۰۱ می پردازیم.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران شمال ۱۴۰۱

یکی از مراحل مهم پس از دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران شمال 1401، مطالعه دقیق آن و بررسی قسمت های مختلف این دفترچه از جمله شرایط و ضوابط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران شمال مهر و بهمن ۱۴۰۱ می باشد.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی است که شرایط عمومی برای تمامی مقاطع یکسان می باشد و اما مهم ترین شرایط اختصاصی در هر مقطع را می توان مدارک مورد پذیرش عنوان کرد. در ادامه مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی را در چند بند عنوان کرده ایم:

 
شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران شمال 1401

 

دین اسلام و یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون

تبعیت از قوانی نظام جمهوری اسلامی ایران

عدم سو پیشینه به فساد اخلاقی

عدم اعتیاد به مواد مخدر

داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

پذیرفتن کلیه مقررات دانشگاه

ممنوعیت نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در پذیرش بدون کنکور

پرداخت شهریه دانشگاه آزاد بر اساس مصوب سالانه

 

لیست رشته های بدون کنکور واحد تهران شمال 1401

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد ، دانشگاه آزاد واحد تهران شمال هر ساله همانند سایر واحدهای دانشگاه آزاد ، در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، رشته های تحصیلی بدون کنکور خود را ارائه می نماید و متقاضیان این دانشگاه با توجه به آخرین مدرک تحصیلی که ارائه می کنند ، می توانند وارد یکی از مقاطع شوند.

 

لیست رشته های بدون کنکور واحد تهران شمال 1401


رشته های بدون کنکور واحد تهران شمال کاردانی پیوسته

سال گذشته در مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد واحد تهران شمال فقط رشته تحصیلی تربیت بدنی ارائه شده بود و به دلیل ظرفیت پذیرش محدود ، فقط داوطلبان دارای معدل بالا و سوابق تحصیلی بهتر پذیرش شدند. برای سال آینده هنوز مشخص نیست کدام رشته ها ارائه می شوند اما احتمالا مشابه سال قبل ، رشته تربیت بدنی ارائه گردد.

شما در صورت علاقه مندی به تحصیل در رشته تربیت بدنی ، می توانید مهرماه یا بهمن ماه برای ثبت نام اقدام کنید و بعد از دو سال تحصیل ، مدرک فوق دیپلم دریافت نمایید.

 

در صورت تمایل به ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد تهران شمال ، می بایست در زمانبندی اعلام شده توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ، برای ثبت نام اقدام کنید.

 

نحوه ثبت نام به صورت اینترنتی است و دفترچه راهنمای هر یک از مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در سایت قرار داده می شود و داوطلب باید با دانلود دفترچه راهنمای مربوط به مقطع مورد تقاضای خود ، از لیست رشته های ارائه شده مطلع گردد.