مجازات جرم جعل اسکناس

 

احتمالا شما با مواردی از جعل اسکناس مواجه شده اید، مانند اینکه بعد از صرف مدت زمان زیاد جهت خرید اجناس و مراجعه به صندوقدار برای پرداخت مبلغ اجناسی که خریداری کردید به شما می­ گوید که پول ­هایتان تقلبی هستند.

بالا بردن اطلاعاتتان و آموزش ­های لازم در خصوص تفاوت هایی که بین اسکناس های واقعی و اسکناس های جعلی وجود دارند راه بسیار مناسبی جهت جلوگیری از وقوع این دسته از جرایم می­ باشد.

در ادامه مطالبی در خصوص روش ­های شناسایی اسکناس مجعول و مجازات هایی که برای این جرم لحاظ گردیده آورده شده است.

شما می توانید از طریق تماس با ما سایر اطلاعات مهمی که در خصوص جرم جعل اسکناس وجود دارد را از وکلای متخصص وکیل تاپ دریافت نمایید.

 

 

شناسایی اسکناس جعلی

یکی از متداول ترین روش­ها برای تشخیص اسکناس جعلی که احتمالا شما نیز از آن استفاده کرده ­اید این است که اسکناس را بالا نگه می­دارید و تلاش می کنید تا «نخ اسکناس» را ببینید.

اما نکته ­ای که وجود دارد این است که بعضی اسکناس ­های تقلبی هم دارای این نخ هستند و این مورد نمی ­تواند روش مناسبی جهت تشخیص پول تقلبی محسوب بشود.

روش دیگر وجود چاپ برجسته در بخش ­هایی از اسکناس هست که شما می­ توانید به راحتی با انگشتان دستتان آنرا لمس نمایید.

موارد متعددی از خصوصیات امنیتی در اسکناس ­های صادره توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی وجود دارد که شما می­ توانید با اندکی دقت به راحتی اسکناس جعلی را تشخیص بدهید.

به طور کلی روش های متعددی جهت شناسایی اسکناس های تقلبی وجود دارد که به شما توصیه می­ کنیم تنها به یک روش اکتفا نکنید، لازم به ذکر است حتی برای نابینایان هم این امکان وجود دارد تا با کمک روش ­هایی اسکناس واقعی را از جعلی تشخیص بدهند.