بطور کلی افراد تاثیرگذار در فضای مجازی رو میشه تو دستهبندیهایی مثل نانو، میکرو و ماکرو اینفلوئنسر قرار داد. خیلی ساده بگم نانوها زیر 10 هزار فالوور دارن. میکروها بین 10 تا 100، اینفلوئنسرهای معمولی زیر 500 هزار و ماکروها بالای 500 هزارتا فالوور دارن. البته این اعداد ارقام حدودیه و بین علما اختلافه پس خیلی رو این عددا تمرکز نکن!
حالا چرا میخوام راجعبه مزیت میکروها صحبت کنم؟ مگه هرچی رسانه بزرگتر باشه بهتر نیست؟ تو نگاه اول همچین چیزی هست اما ادامه کپشن رو بخون تا سه تا مزیت خوب میکرو اینفلوئنسرا نسبت به رسانههای بزرگتر دیگه بگم :)
اول) هزینه کمتر:خب واضحترین مزیت میکرو اینفلوئنسرها نسبت به خانوادهی بزرگترشون، یعنی ماکروها اینه که شما هزینه کمتری رو بابت یک تبلیغ مشابه بهشون میدید. این موضوع در بودجه شما صرفهجویی بیشتری درست میکنه و دست شما برای پخش کردن بیشتر تبلیغتون بین تعداد افراد میکرو بیشتر بازتره! اما فقط پول پرداختی مهمه؟ نه فاکتور مهمتر از پول پرداختی به ازای هر نفر هست که تو مورد دوم درموردش گفتم پس برو پایینی رو بخون .
دوم) هزینه بر نفر کمتر:فرض کنین که 10 میلیون پول دارید برای تبلیغتون و میتونید به یک ماکرو اینفلوئنسر یا پنج میکرو اینفلوئنسر بدید. به طور کلی ( نه در شرایط خاص ) هزینه بر نفر اون پنج میکرواینفلوئنسر ( به شرط درست انتخاب کردن میکروها ) از تبلیغ در صفحه یه ماکرو اینفلوئنسر نتیجه بهتری به شما میده. چرا اینطور هست؟ یکی از دلایلش اینه که میکروها اغلب تبلیغات کمتری دارن و مخاطبینشون بین چندین تبلیغ در طول روز گیج نمیشن، اما این برای همه صادق نیست و دلیل مهمترش رو تو مورد سوم بهت گفتم پس بعدی رم بخون.
سوم) اثرپذیری بیشتر:این برای همه میکروها صادق نیست اما در مجموع میکروها بخاطر تعداد کمتر دایرکت و افراد در تعامل میتونن روابط عمیقتری رو با مخاطبینشون داشته باشن به همین خاطر میزان اثرپذیری در مجموع بالاتر از ماکروهاست. حالا اینجاست که بخاطر این اثرپذیری شما در مجموع نسبت به پولی که پرداخت کردی به ازای هر نفر هزینه کمتری میدی. یعنی مثلا با n میلیون تومن هزینه در هر دو صفحه میکرو و ماکرو احتمالا تعداد بیشتری از میکروها رو جذب میکنین!