پیدا کردن کلمه کلیدی نقش زیادی تو رسیدن به موفقیت کسب و کار های اینترنتی داره. از مراحل مهم سئو و تولید محتوا هم هست پس باید بتونیم بهترین کلمات کلیدی رو پیدا کنیم. برای پیدا کردن کلمه کلیدی میتونیم از چهار ابزار زیر استفاده کنیم.
۱-پیشنهادات گوگل
۲-گوگل ترندز
۳-گوگل کیورد پلنر
۴-کی دبلیو فایندر
پیدا کردن کلمات کلیدی
همونطورکه قبلا هم گفتیم پیدا کردن کلمه کلیدی مهم ترین بحش از مبحث سئو و همینطور تولید محتواست. پس باید بتونیم بهترین کلمات کلیدی رو پیدا کنیم و از اونا برای رسیدن به رتبه های اول گوگل استفاده کنیم.
تو اسلاید های بعدی منابع اصلی برای پیدا کردن کلمه کلیدی رو با هم بررسی میکنیم.
Google suggest
پیشنهادات گوگل نزدیک ترین کلمه کلیدی به اون کلمات کلیدی اصلی ما رو نشون میده.
کافیه کلمه کلیدی مد نظرمون رو داخل کادر جستجوی گوگل وارد کنیم اون وقت حدودا 7 الی ٦٦ را کلمه کلیدی مرتبط و پرکاربرد رو برای ما نشون میده و
ما میتونیم از اونا تو پروژه سئو و تولید محتوا مون استفاده کنیم.
Kwfinder
kwfinder یک نرم افزار محبوب برای پیدا کردن کلمه کلیدی هستش. با استفاده از این نرم افزار میتونیم کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خودمون رو پیدا کنیم. تو این ابزارمیتونیم 10 رتبه برتر تو کلمه کلیدی مورد نظرمون رو هم ببینیم و همچنین میزان سختی کلمه کلیدی رو هم به ما نشون میده. تنها مشکل kwfinder اینه که 10 روز میتونیم رایگان ازش استفاده کنیم.
Keyword planer
کیورد پلنر یکی دیگه از ابزارهای گوگله که برای پیدا کردن کلمه کلیدی از اون استفاده میشه و کاربرد زیادی هم داره. با استفاده از کیورد پلنر میتونیم کلمات کلیدی زیادی رو پیدا کنیم و میزان جستجوی ماهانه اونا رو به طور تقریبی مشاهده کنیم.
گروه های کلمه کلیدی پیشنهادی تو این ابزار رو میتونیم با استفاده از اکسل دسته بندی کنیم و اولویت بندی شون کنیم.
Google trends
گوگل ترندز یه ابزار خوب برای پیدا کردن کلمه کلیدی هستش که به ما کمک میکنه نحوه جستجوی کلمات کلیدی رو بفهمیم.
از این ابزاربیشتربرای این منظوراستفاده میشه که بفهمیم بین حند تا کلمه کلیدی کدومش میزان جستجوی بیشتری داره. همچنین میتونیم ببینیم که کلمه کلیدی از کدوم شهرها یا استان ها بیشترین میزان جستجو رو داشته.