به کلیه پروسه های بهینه سازی داخلی سایت که به منظور کسب رتبه بالاتر در نتایج موتور های جستجو انجام می گردد سئو داخلی یا On-Page SEO می گویند.
یکی از عواملی که محتوای وب سایت یا وبلاگ ما برای موتورهای جستجو قابل درک باشد، استفاده از تک های html مناسب می باشند. که عناصر مهم زیر را شامل می شود:
تگ عنوان ( title tags ) :
یکی از پرقدرت ترین و تاثیر گزارترین معیار برای سئو داخلی عنوان صفحه می باشد. تگ تایتل در صفحه نتایج جستجو و بالای پنجره باز شده مرورگرها دیده می شود.بهتر است از تگ تایتل نهایت استفاده را نمایید و کیورد اصلی و یا نام برند خود را برای آن انتخاب کنید.
تگ توضیحات متا (Meta Description):
در واقع این تگ گزیده ای از محتوای سایت را نشان می دهد. اگر تاکنون دقت کرده باشید توضیحات متا و تگ تایتل در میان صفحات جستجوی گوگل به کاربران نمایش داده می شوند.
تگ Alt تصاویر:
از مولفه های شاخصی است در سئو داخلی است که نشان می دهند تصاویر شما دارای چه محتوایی هستند به صورتی که اگر تصویری از سایت به هر دلیلی لود نشود تگ Altسبب می شود نوشته ای در زیر تصویر لود نشده نمایش داده شود که همان تگ alt است.
رسپانسیو بودن responsivity
سایت خودتان را همیشه با دستگاه های مختلف تست کنید تا افرادی که به وسیله راه های گوناگون به سایت شما وارد می شوند دچار مشکل نشوند. امروزه استفاده از تلفن همراه های هوشمند برای وب گردی بیشتر از قبل شده است که مورد توجه موتور های جستجو واقع شده است.
بهینه سازی محتوا ( content optimization )
باید توجه داشته باشید که از درج مطلب های خیلی کوتاه و ناقص پرهیز کنید، حداقل تعداد کلماتی که باید استفاده کنید باید از 300 کلمه ببیشتر باشد مطلب شما باید نه زیاد کوتاه باشد و نه خیلی بلند و خسته کننده. سعی کنید برای افزایش درک مخاطبانتان از چند راه انتقال مطلب نمایید که شامل هم متن و هم صوت و تصویر و فیلم باشد.
آدرس لینک ها ( SEO-friendly URL ) :
ساختار درست یک لینک باعث می شود گوگل درک بهتری از محتوای یک سایت داشته باشد و حتی کاربران هم می توانند از روی یک URL تشخیص دهند با چه محتوایی روبه رو خواهند شد. بنابراین در URL یک صفحه از حروف و اعداد و سمبل های رابط در استفاده نکنید.
چیز خوبیه
من خودم ۲ تا دارم